събота, 22 септември 2012 г.

четвъртък, 30 август 2012 г.

Стари мои рисунки 2

Още една моя стара рисунка.
Това е първия ми компютър - Правец 8S.
Българския колнинг на Епъл 2 и подобрената серия на Правец 8C.  :)


p.s. клавиатурата си беше с много малки копченца :) направил съм я така за да си улесня рисуването :)

 

 

понеделник, 6 август 2012 г.

Стари мои рисунки

Тук ще пусна някой мои стари рисунки.
един етюд (от далечния осми клас)  :)

 

четвъртък, 14 юни 2012 г.

Phymec tools

Здравейте след дълго прекъсване :)

Представям ви "Phymec tools".
Доста интересен инструмент за физични динамични симулации. До колкото знам сега е в разработка, но надявам се автора скоро да даде повече инфо за това кога, къде и как ще е достъпен софтуера.

Ето демо видеото:
(помощни инструменти са Блендер и ЛуксРендер/GPU)

четвъртък, 15 декември 2011 г.

излезе Блендер 2.61



Новите неща в тази верия са доста :]

Cycles Render Engine
Cycles е нов рендер енджин достъпен паралелно с Блендер Интернал. Той е интерактивен рейтрейс рендер с нод-базирана шейдинг ситема и възможност за рендване с GPU.
 
Dynamic Paint
Динамик пейнт е нов модификатор позволяващ при допир на обекти в сцента единия да изцапа, опуши или намокри другия, като при допира на двата обекта може да бъде генерирана текстура или дисплейсмънт на геометрията. С него могат да се имитират намокряне, изцапване, стъпки в снега, раздвижване на водна повърхност от обект.

Motion Tracking
Добавена е функционалност за тракване на видео футидж,  може да се възпроизведе движението на  реалната камера с цел лесно добавяне на 3Д елементи върху заснетия видео материал.

Ocean Simulation
Симулацията на морска повърхност е портната от опън сорс Houdini Ocean Toolkit, предназначена за симулиране на морски вълни и пяна.
Реализирана като модификатор, който генерира деформираща се морска повърхност и процедурна текстура генерирана на база на симулираната геометрия.


Подобрен Python API

Bug fixes
180 бъгфикса от предишната версия на Блендер
и още по-дребни нововъведения.

петък, 9 декември 2011 г.

дизайн и визуализация с опънсорс софтуер

Има много спорове дали Блендер 3Д и други опънсорс софуери са достатъчни за да се правят дизайн и 3D визуализации.
Следните картинки мисля, че са показателни за възможностите на графичния софтуер с отворен код.

Автора е Olivier Boscournu. Негово портфолио в www.3dvf.com можете де видите тук.
линкове към използваните софтуери: Blender3D, Yafaray render, GIMP

софтуер - blender 2.49b + yafaray 0.1.1 + Gimp
софтуер - Blender 2.49b + Yafaray 0.1.1
софтуер blender 2.49b + yafaray 0.1.1 + Gimp
софтуер - blender 2.49b + yafaray 0.1.1
използван софтуер -Blender + Yafaray
софтуер -Blender 2.49a + Yafaray 0.1.1 + Corel PSP XII
използван софтуер -blender 2.49b + yafaray 0.1.1

петък, 2 декември 2011 г.

2 филмчета с Blender 3D

може би не точно филмчета а демо-та :]

Първото е тест с Blender Ocean Sim - за симулиране на морска повърхност,
симулирано с Блендер 2.5 и рендвано с вградения рендер и композитор.

Второто е кратка анимация - направена от студент в  Pepe-School-Land.